Вербський  заклад дошкільної освіти (ясла-садок)

 Вербської сільської ради Дубенського району Рівненської області

 

 

 

 

 

Директор - Момотюк Галина Федорівна, 1960 року на­родження,вища освіта, закінчила Рівненський педагогіч­ний інститут за спеціальністю педагогіка та психологія (дошкільна) кваліфікація-викладач педагогіки та психології, методист по дошкільному вихованню. Загальний стаж педагогічної роботи складає 39 років. На посаді завідувача ДНЗ з 2001 року.

І. Загальні відомості про заклад

Дата створення, його особливості

В 1945 році відкрито дитячі ясла на 25 дітей.В 1954р. відкрито 2 групи різного віку:від 3-х місяців до 7-ми років.3 1960 р. працювало 3 групи різного віку.У січ­ні 1986 року здано в експлуатацію нове приміщення на 140 місць /6 вікових груп/.У березні 2009 р. проведено державну реєстрацію та перейменовано назву на дошкільний навчальний заклад.

Форма власності

Комунальний заклад Вербської сільської ради

Основні напрями діяльності

Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

 Забезпечення реалізації завдань Базового компоненту, програми розвитку дітей »Українське дошкілля»;

Забезпечення наступності в роботі ЗДО  та школи по підготовці дітей до навчання в школі;

Забезпечення всебічного розвитку дітей через оновлення змісту та форм екологічного виховання.

Організаційна структура закладу

Заклад здійснює навчально-виховний процес у 5-ти вікових групах і виховує 100 дошкільників. Виховання та навчання дітей забезпечують 13 педагогів, 9 вихователів, 1 музкерівник, вихователь-методист та практичний психолог. Працють гуртки: «Кольорові пальчики», «Дзвіночок», «Вербиченька», «Казкарик», Школа шляхетності»,облаштовані ігрові майданчики, є музична зала, методкабінет, кабінет пр. психолога, у групах створені розвивальні середовища з різними центрами.

ІІ. Основні показники діяльності

Педагогічний колектив постійно працює над підвищенням своєї майстерності:

- 1-ше місце в обласному конкурсі «Кращий дошкільний навчальний заклад» 

- Нагороджений Грамотою Інтернет-портал рейтингу освітніх закладів України за 1-ше рейтингове місце серед ДНЗ Рівненської області у конкурсі «Мій улюблений дитсадок» 2014р.

- Участь в обласному конкурі «Зимова фортеця» 111-тє місце;

- Участь у Всеукраїнському спортивному святі «Веселі старти»;

- Акції «За чисте довкілля»;

-  Є лауреатами обласного конкурсу- ярмарку педагогічної творчості;

 Учасники районного огляду «Панорама відкритих занять»;

На базі Вербського ЗДО проводяться районні семінари-практикуми, методичні об’єднання, Школа становлення молодого  керівника , огляди.

 

 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗДІЙСНЮЄ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ КЕРУЮЧИСЬ  НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ ДОКУМЕНТАМИ

 

ЗАКОНИ УКРАЇНИ

 

Конституція України

Нормативно-правові акти

Цивільний кодекс України

Бюджетний кодекс України

 Закон України "Про освіту"  

Закон України «Про дошкільну освіту»

Закон України "Про захист персональних даних"

Закон України про охорону дитинства

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки»від 02.05.2023 № 3063-IX

Закони України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану» від 15.03.2022 № 2126-ІХ

Закон України "Про благодійну діяльність та благодійні організації"

Закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної"

Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні

Проєкт Закону України від 13.12.2022 № 6341 «Про основні засади державної політики у сфері  утвердження української національної та громадянської ідентичності»

Закон України від 21.03.2023 № 3005-ІХ «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії  

 

Указ Президента України від 16.03.2022 №143/2022 "Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України"

Указ Президента України від 14.02.2022 №53/2022 "Про невідкладні заходи щодо консолідації українського суспільства"

Стратегію розвитку читання на 2023-2032 роки «Читання як життєва стратегія»

Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року і операційний план заходів на 2022—2024 роки з реалізації Стратегії КМУ 

Кабінет Міністрів України Розпорядження від 25 квітня 2023 р. № 370-р «Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту України на 2023 рік»

ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів»

 

Положення про заклад дошкільної освіти

Санітарний регламент ДНЗ

 

НОВИНИ ЗАКОНОДАВСТВА 2023 РІК

ПОСТАНОВИ КМУ

 

Постанова КМУ № 1022 від 26 вересня 2023 року «Про внесення змін до Положення про заклад дошкільної освіти»

Постанова КМУ № 549 від 01 червня 2023 року «Про внесення змін до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»

Постанова КМУ № 1487 від 30.12.2022 "Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів"

 

ЛИСТИ МОН УКРАЇНИ

 

 

Лист МОН № 1/548-24 від 12 січня 2024 року «Про затвердження організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2024 – 2025 роки»

Лист МОН № 1/20501-23 від 28 грудня 2023 року «Про зміни у законодавстві щодо збереження середнього заробітку педагогічним, науково педагогічним працівникам закладів освіти, які призвані на військову службу»

Лист МОН № 1/19632-23 від 13.12.2023 «Про організацію та проведення заходів з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу на зимовий час»

Лист МОН № 1/17310-23 від 03.11.23 "Щодо окремих питань організації освітнього процесу в умовах воєнного стану"

Лист Міністерства освіти і науки України м. Київ. від 27 жовтня 2023 р. № 1/16742-23. "Про застосування державної мови у сфері освіти"

Лист Міністерства освіти і науки України «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році» від 24.08.2023№1/12702-23 додаток до листа «Інформаційні матеріали щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»

Лист МОНУ №  1/12490-23 від 21.08.2023 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році" 

Лист МОН від 15.08.2023 № 12132-23 «Щодо надання роз’яснень про комплектування спеціальних груп у закладах дошкільної освіти»

Лист МОН № 1/12038-23 від 14.08.2023 р. "Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році

Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році. 

Лист ІМЗО № 21/08-1254 від 04.08.23 року Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти

Лист МОН № 1/8462-22 від 26.07.22 року "Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану"

Лист Міністерства освіти і науки України від 25 липня 2023 р.  № 1/10909-23 «Про інформаційні матеріали» 

Лист Міністерства освіти і науки України від 06.07.2023 року № 1/9905-23 «Про поширення освітніх матеріалів з мінної безпеки». 

Лист Міністерства освіти і науки України від 07.06.2023 № 1/8820-23 «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів».

Лист МОН від 12.06.2023 №1/8371-23 «Про право на щорічну основну відпустку працівників, які під час воєнного стану тривалий час знаходяться на простої та нарахування відпускних»

Лист МОН № 4/1798-23 від 31.05.23 року Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану

Лист МОН України від 31.05.2023 № 1/7735-23 "Про інформування щодо інструментарію оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи"

Лист МОН України від 17.05.2023 № 1/6990 – 23 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/2024 року»

Лист МОН від 13.03.2023 № 1/3567-23 «Про стан травматизму серед здобувачів освіти та працівників закладів освіти за 2022 рік»

Лист МОН від 08.03.2023 № 1/3343-23 «Про застосування Положення про атестацію педагогічних працівників» 

Лист МОН від 27.01.2023 № 1/1274-23 "Про право працівників закладів освіти займатися викладацькою діяльністю в своєму закладі освіти"

Лист МОН № 1/61-23 від 03.01.23 року "Про методичні рекомендації щодо заповнення та подання звіту про діяльність закладу дошкільної освіти за 2022 рік (форма 85-к) в період воєнного стану"

 

 

             Організація освітнього процесу

Заклад дошкільної освіти у 2023-2024 навчальному році  здійснює навчально-виховний процес від­повідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкі­льний навчальний заклад, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) ,Наказу МОН України №322 від 01.06.2017 р. "Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину" та  листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 № 1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», Листа МОН від 21.08.2023р №1/12490-23 "Щодо окремих питань діяльності закладів освітиу 2023/2024 навчальному році".При пла­нуванні роботи  використовується  тематичний принцип, який базу­ється на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, який за­безпечує змістову цілісність, системність, послідовність, ускладнення та по­вторення програмового матеріалу. Планування освітньої роботи з дітьми  здійснюється за видами діяльності з урахуванням  завдань освітніх ліній нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.

 Структура навчального року:

Навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року:

 1 - 15 вересня -      адаптаційний, діагностичний період (вияв­лення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на початку навчаль­ного року);

з 15 вересня по 31 травня  -       навчальний період;

 10 - 30 травня          - діагностичний період (вивчення педагогами рі­вня і проблем розвитку дитини на кінець навчального року).

З 1 червня по 31 серпня  триває оздоровчий період.

Сучасні підходи щодо організації різних форм навчання :

 колек­тивні та індивідуальні;

  Типи занять:

фронтальні (зі всією групою дітей),

групові ( до 15 дітей),

індивідуально-підгру­пові ( до 8 дітей),

індивідуальні (1-4 дитини);

 види занять: ком­плексні, тематичні, комбіновані, домінантні, інтегровані;

 Тривалість спеціально організованої навчальної діяльності (занят­тя):

 -для дітей  третього року життя- до 10-15 хвилин,

 -для дітей четвертого та п"ятого років життя —  від 15 до 20 хвилин,

  -для дітей шостого року життя — від 20 до 30 хвилин.

 

Напрямки діяльності ЗДО

 

охорона життя та зміцнення здоров'я дітей;
• гармонійний розвиток кожної дитини;
• дотримання прав дітей;
• забезпечення вихованцям належних умов для розвитку, навчання та виховання;
• створення ,безпечного розвивального предметно-ігрового середовища та умов для прилучення дітей до загальнолюдських цінностей;
• взаємодія з сім'єю, прилучення батьків до освітнього процесу для формування у них компетентної педагогічної позиції по відношенню до власної дитини;

                                        

 

ЗАВДАННЯ НА НОВИЙ 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

       1. Продовжити здійснення комплексного підходу до зміцнення та збереження фізичного, психічного, соціального, духовного здоров’я дітей дошкільного віку шляхом використання нетрадиційних технологій оздоровлення.

2. Забезпечити інтеграцію суспільного і родинного виховання у формуванні  патріотичних почуттів дітей дошкільного віку на засадах Концепції національно-патріотичного виховання;

 3. Продовжити роботу по формуванню екологічної компетентності, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом через організацію пошуково-дослідницької діяльності та еколого-розвивального середовища на території закладу. 

 

         

 

Реалізація виховного впливу відбувається на всіх етапах спільної діяльності, яка організується та здійснюється на принципах  особисто-орієнтованого підходу.

Завдяки психологічному комфорту та сприятливому мікроклімату, створеному працівниками ЗДО, вихованці виростають компетентними в усіх сферах життєдіяльності, здоровими та бадьорими, готовими до подальшого життя.

 

           Діти - наше багатство, наша радість та інвестиція в майбутнє.

Діти проводять в садочку більшу частину свого дня, тому він має бути не лише приміщенням, а й атмосферою заохочення та розвитку. Саме тому дитячий садок "Струмочок" - це ЗДО нового покоління, який має затишну домашню атмосферу, є осередком мрій, де кожна мама вірить в те, що її дитина може себе реалізувати як особистість

  В ЗДО СТВОРЕНО ОСВІТНЬО-ВИХОВНІ ЦЕНТРИ,ЩО ДАЮТЬ ЗМОГУ КОЖНІЙ ДИТИНІ ЗНАЙТИ СОБІ СПРАВУ ВІДПОВІДНО ДО СВОЇХ ІНТЕРЕСІВ, УПОДОБАНЬ , ІНДИВІДУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ. ВПРОДОВЖ РОКУ ВЕДЕТЬСЯ СИСТЕМАТИЧНА РОБОТА З УДОСКОНАЛЕННЯ ПРЕДМЕТНО-ІГРОВОГО СЕРЕДОВИЩА,

  ОСЕРЕДКА  ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ;

       Педагоги ЗДО Бусь М.С.,Карпюк О.А., Коханець Л.П.,Продун І.М, проводять досліди та спостереження в природі, заохочують дітей до активної діяльності на заняттях , стимулюють пізнання, ініціативність,практичні вміння. Велике значення педагоги надають ознайомленню дітей з працею дорослих, розповідають про різні професії.

        Художньо-естетичний розвиток дитини – одне з головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування самооцінної, творчої, активної особистості.

В кожній групі є в  достатній кількості матеріал для занять образотворчою діяльністю, створені куточки для самостійної художньої діяльності дітей. Педагоги намагаються забезпечувати самовиявлення дітей в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації як на заняттях так і в повсякденному житті.

У дошкільному закладі працює гурток «Умілі ручки» із зображувальної діяльності. Нагальною потребою для педагогів став пошук нових шляхів формування зображувальних навичок та умінь, щоб зацікавити дітей образотворчістю, навчити їх у різний спосіб відтворювати навколишній світ. Так вихователь Бусь М.С., Коханець Л.П. вчать вихованців малювати пальчиками, кулачками, долоньками, вмоченими у фарбу, свічкою і за допомогою веселої „ляпки-маляпки”, зіжмаканого паперу, шматочками поролону. Їх заняття дарують дітям неабияку втіху, збуджують творчість, художній інтерес.У практиці роботи дошкільного закладу заняття з художнього-естетичного розвитку інтегруються із заняттями з розвитку мовлення, музики, математики, ознайомлення з навколишнім світом.На достатньому рівні володіють різними способами ліплення. Конструктивним, пластичним, комбінованим способами створюють виразні образи з глини, пластиліну, тіста, роблять рельєфні наліпи, ліплять за мотивами української кераміки.В аплікації вирізують різноманітні геометричні форми, обривають, наклеюють декоративні візерунки та сюжетні композиції, виявляють самостійність, фантазію. Виконують колективні роботи, планують свою діяльність, погоджують свої задуми, дії, досягають кінцевого результату.

  

Конструюють з різного будівельного матеріалу: конструювання з паперу поєднують з різними видами діяльності (малюванням, аплікацією, грою-драматизацією, створенням казок). Взагалі мистецька діяльність  об’єднує різні види образотворчої діяльності: малювання, ліплення, конструювання,  аплікацію, роботу з природним та покидьковим матеріалом.

До дитячих робіт вихователі ставляться як до творів мистецтва. Роботи зберігаються, щоб батьки могли простежити творчий зріст своєї дитини.

 

 

 

 Вихователі працюють над проблемним питанням «Екологічне та валеологічне виховання дошкільників» Мету та завдання педагоги втілюють у формуванні в дитини мотиваційної установки на здоровий спосіб життя, вчать змалку дотримуватись відповідних правил та норм,забезпечуючи фізичний,пізнавальний та мовленнєвий розвиток дошкільників.Використовують нетрадиційні  підходи в організації занять  із зображувальної діяльності та  технології розвитку художньої творчості дітей.Створюють атмосферу невимушеного емоційного спілкування,домагаються засвоєння дітьми знань,умінь та навичок. 

 Вихователі.  виховують у дітей маленького патріота,передбачають роботу з формування уявлень про народні традиції та обряди, створюють позитивний настрій, розкривають основи правомірної поведінки,навчають  проявляти толерантність щодо всього живого, збагачують знання дітей про довкілля, близьких людей та  свою малу Батьківщину.

       Вихователі. постійно дбають про розвиток креативності в дошкільнят шляхом використання інноваційних підходів у навчально-виховному процесі,

Основну увагу приділяють ігровим методам та прийомам,що сприяють  невимушеному засвоєнню кожною дитиною необхідних знань, умінь та навичок,створюють умови для повноцінного розвитку дошкільників.Їх заняття носять пошуковий, характер в ході яких діти  отримують не готові знання, а досліджуючи, співставляючи. аналізуючи дії, домагаються знайти відповіді на дані запитання.

В нашому садку створені сприятливі умови які:

·                     збагачують;

·                     розширюють;

 

·                     систематизують знання, уявлення дітей про довкілля.


Педагогічні працівники

·                     уточнюють  отриманні дітьми знання та вміння;

·               розкривають перспективи подальшого пізнання дітьми зовнішнього та внутрішнього світів.

Адміністрацією та педагогічним колективом ЗДО  створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільному закладі.
Оформлення групових приміщень, кабінетів, музично-спортивної зали є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень кожної вікової групи відповідає вибраній назві: ясельна група «Ромашка», ІІ-га молодша   група «Калинка» , середня група «Сонечко», старша група « А» «Берізка» , старша група «Б» «Бджілка» .
При організації та облаштуванні розвивального простору у групових приміщеннях врахована його значимість для становлення особистості.

 

Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, національні, чергових, тощо. Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити розвивально-пізнавальний процес диференційованим. Облаштування простору кожної групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально.

                                                         НАША  ГРУПА  "БЕРІЗКА"

                                                                             Група "БДЖІЛКА"

                                                   МУЗИЧНА ЗАЛА

                                               ГРУПА "РОМАШКА"

                                         ГРУПА  "СОНЕЧКО"

                                         ГРУПА  "КАЛИНКА"

          Вербський заклад

        дошкільної освіти

              (ясла-садок)

             

                      

                            Вербської сільської ради

                            

 

 

         

                          Тип закладу:  Загальний

                                                   розвиток