Патріотичне почуття за своєю природою – інтегральне, оскільки об’єднує в одне ціле всі сторони розвитку особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну, фізичну.

Воно формується поступово під впливом навколишнього середовища та інших виховних чинників. Бути патріотом – означає любити материнську мову, свій дім, батьків і усіх людей, природу рідного краю, звичаї, шанувати традиції народу, людську працю, прагнути не лише зберігати  духовні скарби народу, а й примножувати їх. Саме ці проблеми і є визначальними у громадському вихованні дітей дошкільного віку.

Патріотизм – це, образно кажучи, сплав почуття й думки, осягнення святині - Батьківщини – не тільки розумом, а й передусім серцем…

Патріотизм починається з любові  до людини.

Патріотизм починається з колиски

                                                                                                                     (Василь Сухомлинський)

Людина сильна своєю громадянськістю, своїми почуттями любові до рідної землі, до духовних надбань свого народу..

Дитина набирається вражень та знань про навколишнє: про близьких людей, про свою милу Батьківщину, які залишають у душі її незабутні спогади на все життя.  З ранніх років закладати в малюка готовність захищати й примножувати здобутки народу, рідного краю. Як відомо, у житті є різні цінності.  Але є й такі святині, які ні з чим не можна зіставити і порівняти. Вітчизна, ввіданість рідній землі й народові. 

Виховання любові до своєї країни ми поєднуємо з поданням дитини елементарних знань про державу і право, про національну символіку – Державний герб, Прапор, Гімн, з вихованням поваги до символів української держави. Ознайомлення дітей зі звичаями, традиціями, народними обрядами,  малими жанрами фольклору.

Проблема громадянина-патріота давня, як світ. Вона постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Патріотичне виховання створює певні передумови громадянської поведінки. Однак це лише передумови. Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася. У  цьому зв’язку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.     

До основних завдань патріотичного виховання старших дошкільнят належать:

·        формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);

·        формування духовно-моральних взаємин;

·        формування любові до культурного спадку свого народу;

·        виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;

·        почуття власної гідності як представників свого народу;

·        толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

При ознайомленні з природою рідної країни акцент робиться на її красі, розмаїтті, багатстві, на її особливостях. Діти повинні отримати уявлення про те, які тварини живуть в наших лісах, які ростуть дерева, за яким деревом можна відразу визначити Україну („Без верби і калини нема України”), які квіти цвітуть на українських полях і луках (кульбабки, волошки, маки).

Важливим напрямком роботи по вихованню любові до Батьківщини є формування у дітей уявлень про людей рідної країни.

Перш за все необхідно згадати тих людей, які прославили нашу країну - художників, композиторів, письменників, винахідників, вчених, мандрівників, філософів, лікарів (вибір залежить від вихователя). Необхідно на конкретних прикладах, через конкретних людей познайомити дітей з „характером” українського народу  (творчі здібності, вмілість, пісенність, гостинність, доброзичливість, чутливість, вміння захищати свою Батьківщину).

У народі кажуть: добрий приклад — кращий за сто слів. Втілюючи цей мудрий педагогічний прийом у життя, педагогам необхідно запрошувати до дитсадка відомих людей, фахівців, чиї справи гідні наслідування та популяризації і можуть стати прикладом для малят. Діти бачать, що звичайні люди, які їх оточують, пишуть гарні вірші, випікають смачні хліби, керують складними машинами та механізмами, виборюють нагороди у спортивних змаганнях тощо. Тож і наші малюки, коли виростуть, стануть особистостями. Цікавими і повчальними є заняття, спрямовані на прищеплення шанобливого ставлення до різних професій та власне праці, зокрема екскурсії на сільськогосподарське виробництво. Малюки, спостерігаючи, як вирощується хліб, і переконуються, як багато терпіння,  енергії та вміння докладають люди, аби на столі з'явилися смачні булочки.

Наочними та вельми цікавими для дітей є заняття з теми "Праця твоїх батьків". На них ведеться щира й цікава розмова про батьківську роботу, яка дуже корисна для суспільства. Провідною у цих бесідах є думка про працьовитість українців як їхня національна риса.

 

Неабияке значення для виховання свідомого громадянина є прищеплення шанобливого ставлення до героїв війни, ветеранів, до пам'яті про тих, хто загинув, захищаючи  Вітчизну; поваги до воїнів — захисників, кордонів Батьківщини. Діти з щирою вдячністю йдуть разом із батьками та вихователями до обеліска Слави, покладають  квіти. Дуже великий вплив мають бесіди, зустрічі з ветеранами, екскурсії, використання пісень, віршів, наочного матеріалу. Добре коли після кожного  заходу малята беруть у руки олівці та фарби й відтворюють свої враження в образотворчій діяльності.

Бути патріотом – означає любити материнську мову, свій дім, батьків і усіх людей, природу рідного краю, звичаї, шанувати традиції народу, людську працю, прагнути не лише зберігати духовні скарби народу, а й примножувати їх. Саме ці проблеми і є визначальними у роботі педагогів нашого закладу з дітьми .

До основних завдань патріотичного виховання дошкільнят належать: 

  • формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка,села;
  • формування духовно-моральних взаємин;
  • формування любові до культурного спадку свого народу;
  • виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
  • почуття власної гідності як представників свого народу;
  • толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

                  МИ -УКРАЇНЦІ!

ЗДО долучився до акцїї "ЗІГРІЙ ЗАХИСНИКА"

               ВІТАЛЬНІ ЛИСТІВКИ ВОЇНАМ  АТО.    

   ПЕДАГОГИ ВЕРБСЬКОГО ДНЗ СПЯЛЬНО З РОДИНАМИ  ДОШКІЛЬНЯМ ДОЛУЧИЛИСЬ ДО ВИГОТОВЛЕННЯ ВІТАЛЬНИХ ЛИСТІВОК НАШИМ ВОЇНАМ,ЯКІ ЗНАХОДЯТЬСЯ В ЗОНІ АТО. СВОЇ ПОБАЖАННЯ, ВРАЖЕННЯ ТА МРІЇ ДІТИ ВІДОБРАЗИЛИ В МАЛЮНКАХ,АПЛІКАЦІЯХ, ВИРОБАХ. мИ ВСІ ЩИРО ВДЯЧНІ ВОЇНАМ,ЯКІ ЗАХИЩАЮТЬ МИР,БАЖАЄМО ЇМ ВСІМ ЩАСЛИВОГО ПОВЕРНЕННЯ ДО СВОЇХ ДОМІВОК,РІДНИХ." хАЙ БОГ БЕРЕЖЕ ВСІХ ВАС! ПОВЕРТАЙТЕСЬ ЖИВІ ТА ЗДОРОВІ". - ЗВУЧАЛО В  МАЛЮНКАХ  ДІТЕЙ.

 Патріотичне виховання дітей  - одне з головних завдань колективу ДНЗ. Патріотичні почуття в дітей формують педагоги на інтересі до найближчого соціального, природного і культурного оточення (сім'ї,батьківського дому, рідного села,країни,традицій та звичаїв свого народу). Значні потенційні можливості щодо патріотичного виховання дітей дошкільного віку мають  спостереження в довкіллі, читання художніх творів, слухання сучасної музики, організація творчих ігор, а також бесіди на різні теми з метою вироблення власних ставлень і оцінок,суджень, 

 У формуванні патріотичного налаштованої особистості вагомою є роль народних традицій та обрядів: вони привертають увагу дошкільників до цінностей предків,сворюють порзитивний настрій, розкривають основи правомірної поведінки,навчають проявляти толерантність щодо всього живого,зокрема про близьких людей та свою Батьківщину,інтерес до історії своєї країни.

 Виховання любові до Батьківщини,гордості за свою країну  вихователі поєднують із формуванням доброзичливого, толерантного ставлення до культури інших народів, до кожної людини окремо, незалежно від кольору шкіри та віросподівань, сприяють формуванню в дітей етики спілкування, яка передбачає симпатію,доброзичливість, повагу до людей різних національностей, що живуть в Україні,інтерес до їхнього буття, культури,традицій та звичаїв. 

          Вербський заклад

        дошкільної освіти

              (ясла-садок)

             

                      

                            Вербської сільської ради

                            

 

 

         

                          Тип закладу:  Загальний

                                                   розвиток