МОМОТЮК  ГАЛИНА ФЕДОРІВНА -

  Директор Вербського  закладу дошкільної освіти. Освіта вища, закінчила Рівненський педагогічний інститут у 1988р. за спеціальністю педагогіка та психологія(дошкільна), педагогічний стаж  роботи складає 39 років, категорія "спеціаліст вищої категорії", очолює ДНЗ з 2001 року.

 

              ЖИТТЄВЕ КРЕДО:

Дошкільна установа має бути "хатою радості",

                          де діти могли б навчатися без примусу,гратися,

                                    перебувати в оточенні щирої приязні,задовольняючи

                                        свої дитячі, такі своєрідні, інтереси і потреби.

                                                                                                          С.Ф.Русова.   


             ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО:

         До кожної  людини  ключ знайти,

         У праці результат хороший мати,

         Упевнено і творчо до мети іти:

         З любов'ю серце дітям віддавати.   

                                          ШАНОВНІ БАТЬКИ!

   На виконання листа Міністерства соціальної політики України від 08.04.2021р.№6517/0/2-21/57 "Про доступ до інформації" та з метою якісного реагування на порушення прав та свободи дитини, можливості своєчасного звернення дитини про надання допомоги, покращення обізнаності, куди можна звертатись першочергово по допомогу, просимо звертатись  до працівника у справах дітей  Вербської територіальної громади: Нестеренко Анни Володимирівни0665034425.

    Я часто чую запитання: "Чи легко бути завідувачем дошкільного закладу?" Відповідь проста - Не просто, тому що  одна особа поєднує в собі виконання багатьох функцій. Я і адміністратор, і завгосп, і наставник і співробітник дошкільного закладу, який працює із дітьми та їхніми батьками, працівниками закладу. Постійно на видноті і під наглядом сотні зацікавлених очей.

Директо ЗДО - взірець для наслідування своїм підопічним, від мого ставлення до роботи залежить і ставлення співробітників дошкільного закладу до педагогічного і виховного процесу.

Забезпечуючи системну освітню та адміністративно-господарську роботу ДНЗ, усвідомлюючи свою роль у колективі, я як завідувач дошкільного закладу маю бути професійно компетентною із різних питань діяльності закладу:

 - вміти вибирати інформацію та структурувати її;

 - вміти прогнозувати  шляхи розвитку закладу;

 - мобільно реагувати на ситуацію, приймати відповідне рішення;

 - приймати нетрадиційні управлінські рішення;

 - прораховувати наслідки виконання ухвалених управлінських рішень.

 

"Два винаходи людини можна вважати найважчими:

мистецтво управління та мистецтво виховувати".

 Іммануїл Кант

      

                              ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО КЕРІВНИКА

        Дослідження свідчать, що процес адаптації молодих керівників до навчальної діяльності значною мірою обумовлений ступенем і характером допомоги, яку молодий педагог отримує від методиста освіти, досвідчених керівників, колег по роботі. Шлях молодого фахівця до вершин  професійної майстерності надзвичайно важливий.

        Обгрунтування проблеми діяльності закладу  новопризначеного керівника,

ефективність роботи навчального закладу перебуває в прямій залежності від рівня професіоналізму та творчого підходу до роботи його керівників, а тому успішна організація роботи з молодими кадрами дасть змогу майбутньому керівнику  підвищити свій рівень компетентності щодо опанування теоретичних і практичних аспектів управління закладом, організації освітньо-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, виробити організаторські здібності керівника.

       Мета діяльністі школи становлення молодого керівника:

       сформувати ефективного менеджера освіти.

      Завдання школи становлення молодого керівника:

1.     Охопити найбільш суттєві питання з наукових основ управління навчальним закладом;

2.     Відпрацювати конкретні управлінські технології;

3.     Ознайомитися з кращою практикою управлінської діяльності в районі;

4.     Забезпечити науково-методичний супровід діяльності новопризначених керівників району,надати дієву допомогу у процесі становлення молодих керівників.

Прогнозований результат:

1.     Оволодіння знаннями, вміннями та методами роз'язання професійних завдань у практиці управління навчальним закладом;

2.     Формування здатності керівника розв'язувати проблеми функціонування та розвитку освітнього закладу у постійно змінюваних соціально-економічних умовах, приймати відповідні рішення та реалізовувати їх з максимальною продуктивністю в управлінській діяльності;

3.     Формування особистісної потреби та психологічної готовності керівних кадрів до підвищення професійної компетентності.

Ресурси:

        Людські: наявність досвідчених керівників дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів, методистів;

        Матеріально-технологічні: наявність матеріалів досвіду з питань управління навчальним закладом, дидактичних посібників, виїзди в ДНЗ;

        Інформаційні: доступ до Інтернету, можливість знайомитися з роботою керівників ДНЗ та НВК району, брати участь в районних семінарах.

 

   Сучасний рівень розвитку суспільства ставить високі вимоги до керівника сучасної освітньої установи, керівництва колективом, до особистісних та ділових рис освітянського лідера. Суттєвою ознакою керівника є його неповторність. Він повинен бути провідником педагогічної майстерності, стимулювати педагогів до творчої діяльності, зорієнтований на розвиток, професійно грамотний та компетентний, займатися самоосвітою.

           Завжди слід зважати на те, що педагог-початківець дуже швидко зрозуміє особливості офіційного керівництва,заданий ним стиль відносин з колегами, а тому важливо, щоб керівники налаштували педагогічний колектив подбати про те,щоб «прив’язати» педагогів- новачків до ДНЗ не лише настановами і повчаннями, а й добрим, вчасно сказаним словом, співчуттям, просто готовністю вислухати.

          Продовжуючи роботу школи становлення молодого керівника на 2015-2016 н.р. необхідно і надалі  :

 - навчати молодих керівників змісту, форм і методів управлінської діяльності;

- сприяти самореалізації особистості молодого керівника, розвитку його здібностей, професійної компетентності;

- формувати навички трансформування теоретичних знань у практичну роботу.

 

 

 

 

                                                         Керівник школи становлення

                                                         молодого керівника

                                                         Завідуюча Вербського ДНЗ

                                                            Момотюк Г.Ф.

                                   

     

 

 

               МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МОЛОДИМ ПЕДАГОГАМ

·                  Забезпечити ефективність використання на кожному занятті новітніх технологій, педідей, методології ТРВЗ; відмовитися в ДНЗ від занять-уроків, як у школі.

·                  Забезпечити міжпредметні зв'язки, інтеграцію видів діяльності дітей. Створити "ситуацію успіху":доброзичлива атмосфера; цікава мотивація дитячих видів діяльності; створення настрою та радості; можливість вільно висловлюватися без критики зі сторони вихователя чи дітей; обов'язкова підтримка дорослого; заохочення та похвала дитини тощо.

·                  Відмова від надмірної опіки дітей.

·                  Забезпечити ефективність організованої самостійної роботи дітей, вирішення ними творчих завдань.

·                  Забезпечити можливості самостійних відкриттів, пошуку, дій.

·                  Всі відповіді дітей повинні бути обґрунтовані, вислухані.

·                  Наявність індивідуального розвивального матеріалу.

·                  Правильне розташування дітей - запорука успіху(стрічкою півколом , у колі, за столами ).

·                  Дбати про активну мовленнєву діяльність кожної дитини.

·                  Передбачати обов'язкову зміну видів діяльності дітей.

·                  Вчити дітей знаходити багатоваріативне розв'язання поставлених завдань, активне використання методології ТРВЗ, відкритих запитань.

·                  Обмеження в мовленні вихователя антипедагогічних виразів, що "замикають" дітей на вихователя:неправильно, не думаєш, помовчи, зараз не час, ловиш гав, спиш на занятті та ін.

 

·                  Забезпечити гігієнічні, педагогічні, психологічні, естетичні умови для проведення заняття, охорону життя та здоров'я дітей.

Слід відзначити,що засідання школи молодого керівника проводились у різних формах роботи:

-        круглий стіл

-        вернісаж педагогічних знахідок

-        обмін досвідом

-        педагогічний прогноз

-        година колективного мислення.

Поряд з цим, педагоги проводили відкриті перегляди різних режимнихпроцесів, які обговорювались,аналізувались та  відповідно надавались методичні рекомендації.

   В процесі роботи школи становлення молодого керівника  педагоги оволодівали знаннями, вміннями та методами розв’язання професійних задач у практичній діяльності. В них формувалася здатність  до розв’язання проблем функціонування та розвитку  свого освітнього закладу, потреба та психологічна готовність до підвищення свого професійного рівня та компетентності.

    Використано матеріали досвіду з питань управлінської діяльності ДНЗ, ділову документацію, дидактичні посібники, ігрові осередки у Вербському ДНЗ, виїзди в дошкільні заклади с.Птича,  а також опрацьовувалась відповідно до тем рекомендована література: фахові видання,  програми та методичні рекомендації програми розвитку дитини «Впевнений старт», «Українське дошкілля», журнал «Практика управління дошкільним закладом».

   Молоді керівники ДНЗ району отримали інформацію щодо планування та керування освітнім закладом, надавались відповіді, що стосувались організації освітньо-виховного процесу, наповнення  та використання дидактичного  та демонстраційного матеріалу.

   Під час третього засідання в Здовбицькому ДНЗ проведено обговорення роботи школи становлення молодого керівника та підведено підсумок .

 

 Аналіз анкетування «Самооцінка професійної компетентності педагога дошкільного навчального закладу» дав можливість зробити висновок про те,що молоді  керівники ДНЗ, бажають продовжити  вдосконалювати та отримувати  свої професійні знання  в школі становлення молодого керівника, а також пропонують допомогу  у використанні інноваційних технологій, плануванні та проектуванн1 освітньо-виховного процесу, не зовсім задоволені рівнем своєї професійної компетентності, на що в новому навчальному році буде звернена особлива увага.

З метою удосконалення форм взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу – педагогів, дітей, батьків, осіб, які не байдужі до змін, що відбуваються в освітньому середовищі, у відділі освіти Дубенської РДА створено електронну скриньку довіри dovirarmk@ukr.net та в ДНЗ gmomotyk@ukr.net

 

        Надсилайте свої листи з пропозиціями, проблемними питаннями, зауваженнями,  що хвилюють вас.

В нашому садку створені сприятливі умови які:

·                     збагачують;

·                     розширюють;

·                     систематизують знання, уявлення дітей про довкілля.

 

  КУТОЧОК ДИТЯЧИХ ВПОДОБАНЬ ДАЄ ЗМОГУ ДОШКІЛЬНИКАМ РОЗКРИТИ СВОЇ МОЖЛИВОСТІ ТА ВТІЛИТИ БАЖАННЯ У ЗАДОВОЛЕННІ СВОЇХ ПОТРЕБ.

          Вербський заклад

        дошкільної освіти

              (ясла-садок)

             

                      

                            Вербської сільської ради

                            

 

 

         

                          Тип закладу:  Загальний

                                                   розвиток